28. tammikuuta 2007

Rassenstandard

Mä oon sitä mieltä, että rotterweilerin rotumääritelmäsä on perustavanlaatunen vihre. Ett siis niinko joku karjanajokoira olis alunperin ollu... Ainaski mul kyl luontaiset taipumukset viittaa enämpi lumikolakoiraan. Täst vois hyvin kehitellä sellasen käyttöominaisuustestinki, mikä mittais rotvailerin luontaista lumikolaviettii: Osio 1: lumikolan haukkuminen. Osio 2: lumikolan edessä peruuttaminen maata kuopien. Osio 3: lumikolan vonkaaminen hampailla, laidasta kiinni pitäen, just-siihen-suuntaan-ko-mamma-EI-halua. Osio 4: kolan kyytiin änkeeminen kesken lumenpukkauksen. Ja sitä rataa. Mä oon varma, ett mä ainaki saisin täydet pojot tästä! Sitäpaitsi, kyl must Rottweilin Lumikolakoira kuulostais palijo stylemmältä ko joku "teurastajankoira"...

Terveisin, La Armi