26. huhtikuuta 2008

Vali vali!

Mä olen kyl tottapuhuen nyt aika pettynny Pirjoon. Siis siihen, ett koirii annetaan ihan holtittomasti ties minkälaisiin talouksiin. Kuten esmes mammalle. Mä vielä jotenki nippanappa voin ymmärtää, ett jouduin mammalle, koska eihän Pirjokaa voinu tietää, millanen toi on. Mut nyt sit viel Ansaki. Tää on vääryys!

Tilannehan on niin, ett mamma pyrkii rajottaan eläimellistä luovuutta! Voi olla ett sillon ittellä vähä vaiceeta, mutt ei sen tarttis kääntää tätä meihin. Tänä aamuna Ansa oli askarrellu taas verkkoaitaan pienet (noh, siis - "pienet") pacoaucot. Ja sitte ko mamma kattoo ikkunast, Ansa pelaa hippaa naapurin Olivian kaa. Olivia on kai valtsu - kultsuksi se on mun mielestä liijan vaalee. No ei kai siinä, mamma hakeen Ansaa naapurista ja yhesä naapurin Risterin kansa askarteleen ne aukot kiini.

No eilen aamula mamalla oli mua vastaan. Me käytiin aamuirtolenkilä sielä misä monasti ennenki. Mutt se, ett mä poistuin välillä aterioimaan yhtä joutsenenraatoo, ei passannu mammalle ollenkaa. Siis miten noloo - se tulee sinne syviin mettiin mun peräsä ja kantaa niskaperseotteella autoon. Ja siis kaiken lisäx: mulla tuli sit huono olo ja mä jouduin oxentaan vähä pikkusulkii ja suålenpätcii sinne autoon mun osastoon. Mamma tykkäs taas.

Ja toissapänä ko me oltiin mamman mukana autosa ko se oli töisä ja me käytiin hömppäileen Punasellaonkankaala - siis sielä mihin tullee se pascacescus - tai no siis jätteenkäsittelylaitos, mä pidin vähä performanssii. Siis mamma olis halunnu muaki jo autoon. Tylee. Mä läxin hipsiin tienlaitaa mun omille reiteille, ja jos mä oikein kuulin, mamma yritti piipittää jotain läppää mun perään. Mä kattoin sitt sopivax poiketa siihe Alakyläntielle. Okei, kyll mä näin, ett siinnon sorarekka täyesä lastisa tulosa ko mä kurvaan tiele, mutt mä en ymmärrä mitä vitsii mamma siittä ottaa ressii. Totta kai ne väistää, jos MÄ tulen tiele. Ja jos mä vaikka jään haahuileen zigzaggii sen katkoviivan kahtapuol, niin väistäähän ne. Ja mamma taas NP-otteela kyytiin mua...

Mähän en ehkä viel oo muistannu sanoo, ett tolla samala reissula Ansis kiskasi kunnon erät IP:tä naamariin. Vähä muuten tuoxahti hyväle! (Ja tarviiko sanoo, ett mamma ei tätäkään kovin digannu...)


Terveisin, La Armi