10. toukokuuta 2009

Escape

...ja mä en nyt puhu siittä Kalvin Clainin parffyymistä mitä mamma ostais jos sillois varaa mutku kaikki sen hynä menee kuulemma meitin muonaan ja puruluihin. Ja Akkuutin ja Elläinkojin laskuihin. Enkä mää tarkota nyt tällä e-Scapella sitäkää palijo hienostuneempaa freigranssii, jota mä miälellään hieron mun turkkiin jos mammalta silimä välttää.

Mä tarkotan nyt ihan ihka oikeeta pakoo! Sehän eio uutinen, ett Ansa pääsee uluko-ovesta. Lukitustaki. Ja sitte kylille huåraamaan, sano. Mut tännään illala se kekkas, miten se pääsee karkaan ikkunastaki!

Katoppako mamma on ottannu keittiön siittä ikkunasta mikä on portille päin niin tuplat pois. Jotta se vois muka paremmi komentaa Ansaa ko se on pylly pystösä kömpimäsä aijjan ali. No sitt se ikkuna ei ollu siin missään hakasisa kiini. Ja Ansa tillottaa ikkunasta, ja ko naapurin penikat pyöräilee ohi, se sattu nojaan tassulla siihe iccunaan, ja se aukes, ja... Ansa ansiokkaasti pihalla ko sulanu lumiukko.

Ei silti, on se nyt sitte senki jäläkeen koittannu tassulla, josko siittä akkunasta pääsis taas....

Mä puolestaan voin huomauttaa, ett siinä paistisa minkä mamma meile tännään laitto, oli hiukkaste liikaa mustapippurii. Mä havaitsin tän siinä vaiheesa, ko se paisti oli hellalala ja mamma pikapissalla sisähyyskäsä. Siinä paistisa oli yks ihan sillain joutavanpäivänen kuluma ja mää päättiin pikkasen vaan tsekata ett onkse al dentte... Vähä sitkeetä oli, mut onx tää uutinen ko mammman paistoxist on kysymys?

Terveisin, La Armi