23. toukokuuta 2009

Mun elämää, ei sen vähempää...

Mä olen ollu koko viikon Tainalla koirana. Ja Ansa oli mukana ja. Mä oon hoitannu Tainan hewosii ja mää oon ratsastannu niilä. Tårstaina me mentiin kilipaa ja mää voittiin sillä mun (ja Tainan) hepalla.

Valitettavasti mamma tuli eilen hakeen meitä pois sieltä. Vaikka totta puhuen ei palijo tarvinnu kytkee mua ja Ansaa, ko me rynnättiin mun autolle. Siittä me ei sitte mentykkään kotia, vaan ajettiin suoraan mummulaan. Voin kertoo, ett me jonkinverran irroteltiin ko päästiin mummulaan pihalle. Joo, ja Simpax ja Ansax pääsi laiduntaan tuoretta ruohoo. Mä oon sen sijaan enempi ollu kiinnostunnu noista plutakoista, joita mummin tiluksilla piisaa.

Tänä aamuna ko mamma päästi meijät pissalle siinä vähä ennen kuutta, niin mää ottiin ja poistuin mun omille reiteille. Liki kolome tuntia olliin. Ja sittepä me lähettiinki mäjelle lenkille, ko Roi tuli hakeen mua ulos. Mamma ja Ansa ja Simpax ja Lahja-täti tuli messiin ja.

Sitte mamma jätti meidät koisiin. Se läks Sennin ja Annen kaa näyttelemmään ihtiäsä josahi Juuvasa. Senni oliki ollu bisvetti. Mun täytyy tunnustaa, ett mä en ole ihan varma, millanen elläin se bisvetti on, mutt mää luulen ett se on varmaan jotain sukuu visentille.

Ko mamma sitte tuli takasi, mää sain siltä uuven vinkulelun ja kaikkee. Ja sitt me taas käytiin irtohömpällä. Ansis kieriskeli kasasa misä oli lehmänkakkaa, mutt mää löysin sentään sipaisun ehtaa eau-de-ip:tä mun kylykeen. Simppa ny oli muuten vaan likane, ko seki könysi kaikki ojat, niinko määki.

Terveisin, La Armi