20. heinäkuuta 2009

Kaasuwaara!

Me ollaan mummulasa. Mamma on parannellu sen koipee ja syöny mansikoi. Simpax ja Ansaki on syöny niitä, ja kuolaa vieresä aina ko mummi putsaa niittä. Mä en voi tajuu, mitä pascaa ne noiki siis naamaansa vetelee! Phthyi!

Sitt me on kans remuttu ja viiletetty. Öbaut viis ja puoli Rihterin asteikolla oli tänäki aamuna. Mut oli me kyl nukuttukki: mamma ja Simppa selät vastakkain pitkin pittuuttaan, mä mamman koukistettujen jalakojen takana kerällä, ja Ansa toisela puolela. Se vaan, jottako mamma kääns kylykeä, nii niitten pyllyrreijjät osu ihan vastakkain. Heti ko mää tajusin tän waaratilanteen, mä siirryin suosiolla sängyltä pois mun omaan poteroon.

Sitä vois luulla, ett on vaarallisempaa jos mamman ja Ansan pää ja pylly osuis yksiin. Mutt eiseo. Koska kysymyksesä on - huom! siis! mamma ja Ansa - on turha oottaa mitään älyn kipinöi. Sen sijaan jos tosa yllä kuvatusa asennosa törähtää yhtä aikaa, niin on meinaan sen verta rankat paineaallot luvasta, jotta roipetta lentää. Kattokaa vaik miten Hirosiimassaki kävi.

Mutt nyt mun täytyy mennä vahtiin, ko mummi laittaa hirvenpaistii. Soon moro!

Terveisin, La Armi