21. kesäkuuta 2007

Kynttiläillallinen

Meillonnollu muutama päivä aikas rumbaa.

Kaikki alko siittä ko toi Simppa-berni nautti sunnuntai-iltana kynttiläillallisen. Oli siis ottannu ulukosaunan etteisestä pussillisen tuikkukynttilöi ja syöny sen. Näkisittepä mimmosta pitsii se oli niistä alumiinikuorista pureskellu! Ja kaikki ne kynttilät syöny.

No ko mamma hokas mitä on tapahtunnu, ja ko se näki jotta Simppa oksentaa, se aattelemmaan jotta se on niitä metallejaki syöny. Ja jotta koira siks on sairas. No ne maanantaina Akuuttiin vilimaukseen. Ja vilimattiin ja vilimattiin ja vilimattiin. Ja illallaki vielä mamma varjoaineita ja parahviineja ja muita sellasii hienoi viinejä Simpalle juottaa.

Mut se yö oli aika karsee. Simppa oksensi vähä välii, maha turvoksisa ja aina vaa heikommasa kunnosa. Mamma jo mulle nelijän aikaan sano jotta saahannähä tarviiko tän kansa aamula ennää mihkää Akuuttiin lähtä vaiko suoraan Tyrnävälle rematorioon. No niin se vaa sit heti aamulla Simppa hoippu mamman kaa lekuriin ja tiputukseen. Sitä mää en vaan ymmärrä ett mix se piti Akuuttiin asti viä tiputettavax; eiks sen ois voinu vaikka tosta meiän vintin ikkunastaki tiputtaa...?

Mamma oli kuiteski koko päivän siel lekurisa pittään Simppaa tassusta. Virve tuli ip käymään ja käyttään meitä ulukona. Mun mielestä onki palijo kivempaa käyä Virven kaa lenkillä ko mamman. Mun mielestä Virve on aika ihq!

Pari tuntii ne oli sitt Simppaa leikelly ja operoinu ja nostannu ne kaikki sen suolet pöyäle ja tarkastannu. Ja ne mittää tuikkui sieltä löytänny ko mamman sukkikset. Ne sellaset paksut ruskeet villaset jotka mua oikeesti ihan hävettää mamman seurasa jos sillon ne jotenka ihan hyvä ett Simppa söi ne. Siis mä oisin voinu kertoo mitä seon syöny jos multa olis kysytty. Mutkun eio kysytty, niin enno kertonnu. Ja eilenki mamma viel kävi Simpan kaa siel Akkuutisa, ja sano jotta on ne veriarvot ny sillä ihan ok, mitä ny vähä anemijjaa.

Nyt Simpalla on sit sellane hieno lautasantenni pääsä. Vähä mä oon kade. Se varmaan saa jotai viestei tuolt ulkoavaruuesta ko se sillai välillä vähä sinkoilee. Ja sit mamma antaa sil vähä piikkii ja kaikkee. Kuulema aika tujui on noi aineet... ainaki mun mielest toi Simpan pissa haisee iha erilaiselle ko normaalisti. Mut se täs on huonoo ett TOI saa ny mammalta kaike huomion ja me on jääty lähes oman onnemme nojaan Roltsun kaa. Jos tää kovin monta päivää jatkuu me aletaan kapinaan.

Terveisin, La Armi