16. heinäkuuta 2007

Mammankaa

Tännään mää tekkiin mamman kaa vaikka mitä.

Mää ekkana vein mamman vuosihuoltoon. Aika hyväsä kunnosa sillä oli pohojat, ei pahasti ollu ruostetta ja tiivisteekki oli melekolailla ok. Sit me mentiin siihen kuluman taa Liltsoohon ostaan mulle uutta pallua. Ja sain mä kumikananki. Ja kolkytkiloo kuivamuonaa. Tosin sen mä joudun jakaan Roltsun ja Simpan kaa.

Sit me kurvattiin Lintsille, mamman työmestaan siis. Ei siel palijo kettään ollu. Timppaa ja Sinikkaa ja Penttiä moikkasin kyl. Siittä huolimatta ett se talo oli aikas tyhyjä, mää vahtiin mamman ohviisia sen aikaa ko se kävi syömäsä. Ja eikä muuta ko taas baanalle kohti sitii. Mamma veiki mut sitte piikille Akuuttiin. Mä kävviin vaakallaki. Vähävaijjaa nelikytänelijä kilua oli mulla nyt tällä haavaa älypainoa. Meilloli ihan uus lekuri sielä. Aika kiva. Paitsi että se piikitti mua, se rapsutti kans, ja pyllystä vielä.

No ei tää homma viel tähän loppunnu! Me sit mamman kaa toi meiän Harrikan keula kotii kohti, nii ett mun Kärppähuivi vaa lepatti. (Terveisii muute Viuhkolan Jartsalle - aika makee ko mullon sun nimmari siin huivisa!) Mä sitt pääsin hiekkakuopille pluttraceeraamaan ja hakeen pallua ko mamma heitti. Ja mää uin ja uin ja pluttraceerasin. Siinhän tietty tulee jano ja näläkä tällases vauhis... niinpä me käytiin vielä äsmarketista hakeen jädet ja syötiin ne.

Kyl mun on pakko tunnustaa, ett joskus voi ton mammanki kaa olla ihan kliffaa.

Terveisin, La Armi

P.S. Vähä toi mamma on silti hidas... Siis se hankkii mulle kumikanan. Ja sitt jos mä käytän mun kumikanaa sillai niinko kumikanaa käytetään, se väittää ett mä oon joku järkipatto vähintäänki... Annamunkaikkikestää!