4. toukokuuta 2008

Kämp

Arvaattex kuka on punkannu vaikka kuin monta päivää Kämpisä?! Siis leirilä. Kämpping, juu nou. Ansan ja Simpan kans oon ollu. Ai niin ja mamman tietty... Me on otettu jäläkee ja tottista ja pujuja. Ja tiättexte mitä...

Mää oon ollu vitun hyvä.

Siis tiätty oon ollu! Ja tää nytsit tulee mammalle jonkillaisena yllätyksenä. Hhei Hhhaloo!!! Misä maalimasa toiki emäntä elää --- siis voi vittttt-sit! No just. Ei sillain ett tää ny olis milläällailla noussu mulle kupoliin tää homma. Mutku fakta on fakta ja täts it!

Mut yks asia oli päin pervoo sielä meiän Kämpisä: muonat. Siis mäki sain muonaa vaan kerran päiväsä ja sitteki liian niukasti ja vähä. Ja sitäpaitti ainaki perjantaina se muona oli jotain hitsin pystykorvanappulaa. Tai mitä sakemannei ne ny o. Ja kaiken lisäx piti aivan sikana duunaa niittenki harvojen papanoitten takii... mä mietin kyl nyt ett mä taidan vaihtaa liittoo ko nää edut ON nykysellään aika huonot.
Mut se mikä mua täs kans ny vaivaa, on se, ett Mää olen kuullu, ett ihmiset on valittannu aivan päinvastasta tästä muona-asiasta... ett olis ollu liijanki hyvää ja ussein. Must alkaa tuntuun, ett tän leirin Päätähdelle eio annettu asianmukasta informaatioo sellasten ruokailujen koordinaateista, misä koira pääsee siis oikeesti kerjäämään.

Mä voin kertoo myös sen, ett Simppa on ny nähäny hohon.

Olixe nyt just se perjantaiaamu, ko mamma läks Simpan ja Ansan kaa irtohömppään sinne ilivesreitille mettään. Ja Simppaki irti vaikkei sais, muttako se ylleesä aina siinä helemoisa pömppelehtii. Mutt sitte Simppa ottaan hajun, häntä koipien välliin ja tuhannenpenteleenvauhtia vitelikkoon. Eikä auta vaikka Ansa mamman kaa kuinka huhuaa... Alako vissiin olla mammalla vähä orpo olo ja se mietti ett mitä kaikkee koiraettijät sellasesa tilanteesa suosittellee.. jos jättäs tutun vaatekappaleen oletetulle katuamispaikale tahi sitt toinen vaihtoehto on ett kävelis mun kaa sieltä seuduilta ja mun Olemus houkuttelis sen paikalle. Mutt sit soitti mamman kamut siältä leiriltä: kiitti vaan viel kerran sanon mä. Ne kerto ett Simppa on kipitelly sitä isoo asvalttitietä pitki leirile takasi, häntä vieläki koipien välisä ja sitteko hokas Hartzan ja Rudin nii sitte tuhannen vauhila.

Kotimatkala me käytiin moiccaan Tarjaa ja Jartsaa. Mä annoin Jartsan vähä rapsuttaa mua, vaikk meillon kyl oikeesti bänät päälä. Sitt ennenko me lähettiin ajaan meile kotio, mamma ja Tartza käytti meit kunnon kävelylä. Aika hianoi kuvii ois saanu: 1) valkovuokkoi ja palijo, 2) Mä, 3) mää puserran yhen pikkasen vähemmän pienen ja vähemmän vaaleen *valko*vuokon tuleen.

Aikas kivaa meilloli myös kotona. Sitt ko me oli päästy kotio, ja me ulukona jonkinnaikaa hömppäämään. Okei, ihan kiva. Mutt nytt kävi sillain, ett heti ko Ansa pääsi sisäle, se pissas ison lammikon etteisen matole. Mitä seio teheny viikkoihi. Ett sillai.

Terveisin, La Armi